Хто купує український солод і чиє пиво п’ють українці?

Хто купує український солод і чиє пиво п’ють українці?

З січня до листопада 2016 року Україна експортувала 76 тисяч тон солоду, що майже втричі перевищує минулорічні показники такого ж періоду. Це близько 26 мільйонів доларів у бюджет нашої країни, за даними Державної фіскальної служби.


За умовами угоди з Євросоюзом Україна має квоту на безмитний ввіз пшеничної клейковини і солоду в Європу у розмірі 7 тисяч тон на рік. І цьогорічна квота використана повністю. На відміну від минулого року, коли вдалося реалізувати лише 75%.

Головні країни-покупці солоду:

· Мексика, яка закуповує 19% українського солоду на суму більше 4 мільйонів доларів;

· Молдова купує 12,5% солоду на суму майже 3 мільйони доларів;

· Ангола, яка купує трохи менше Молдови — 12% солоду на 2,8 мільйонів доларів.

Щодо країн, які везуть до України пиво, то 82% імпорту — від Бельгії, Німеччини і Мексики. Ці три країни вже третій рік поспіль збільшують об’єми на українському ринку. І проти минулорічних ввезень частка пива від цих країн збільшилася на 16% в цілому, а детально: Бельгія збільшила поставки на 10%, Мексика на 5%, а Німеччина на 1%. Таким чином, частка пива від інших країн зменшилася майже вдвічі — з 34% до 18%.

Якщо ви бачили дані про російський експорт пива — начебто об’єми зростають і наближаються до космічних (начебто аж 62%) , то мова може йти лише про тимчасово окуповану росіянами територію.

Пересічний українець випиває за рік 21 пляшку горілки, 9-10 пляшок вина і 57 літрів пива. І за кількістю випитого наші співвітчизники не потрапляють не тільки в десятку, а й в двадцятку країн, в яких пиво — найпопулярніший напій. Трійка лідерів має такий вигляд:

· найбільше пива п’ють у Чехії — 144 літри в рік на людину;

· у Німеччині на душу населення приходиться 107 літрів пива, причому пити його дозволено з 14 років;

· третє місце у списку має Австрія, де за рік випивають 106 літрів пива.

Та робити висновки про невелику популярність пива в Україні приводу немає — вона зростає. Українці із задоволенням п’ють пиво вдома, в барах і навіть на вулиці. Якщо точніше, то 73% любителів пива смакують ним вдома, 19% на вулиці і всього 7% в барах. Тому імпортери мають надію збільшувати об’єми постачання і надалі. 

Експертна думка. Що ж до власного виробництва, то є проблеми, які підлягають вирішенню на місцевому рівні. Ви звернули увагу, що Мексика водночас і закуповує в Україні солод, і експортує нам пиво? Це означає, що мексиканське пиво варять із нашої сировини, чим збільшують свої прибутки і зменшують наші. То чи не логічніше було б варити своє пиво? 

Причина може критися у хмелю. За останні 25 років відведені під хміль площі зменшилися майже на 20%. І це в той час, коли весь світ відзначає якість української пивної сировини. Хміль швидко втрачає позиції, та на цьому проблеми не закінчуються, а лише загострюються. На думку експертів, хмелярі значно відстають від пивоварів у рівні розвитку технологій — років на 20. І це основна перешкода для успішної співпраці.